Les Halles de Schaerbeek
— Brussels —

Splash timer
27.11 > 7.12.24 | 80' | FR | Théâtre National

HP24 - Les Gros Patinent Bien

Pierre Guillois & Olivier Martin-Salvan

OFFSITE Théâtre National Wallonie-Bruxelles

Dates & Tickets

Wednesday 27 November 2024 20:00
Théâtre National Wallonie-Bruxelles
Tickets
Thursday 28 November 2024 20:00
Théâtre National Wallonie-Bruxelles
Tickets
Friday 29 November 2024 20:00
Théâtre National Wallonie-Bruxelles
Tickets
Saturday 30 November 2024 19:00
Théâtre National Wallonie-Bruxelles
Tickets
Sunday 01 December 2024 15:00
Théâtre National Wallonie-Bruxelles
Tickets
Tuesday 03 December 2024 14:00
Théâtre National Wallonie-Bruxelles
Tickets
Wednesday 04 December 2024 19:00
Théâtre National Wallonie-Bruxelles
Tickets
Thursday 05 December 2024 20:00
Théâtre National Wallonie-Bruxelles
Tickets
Friday 06 December 2024 20:00
Théâtre National Wallonie-Bruxelles
Tickets
Saturday 07 December 2024 19:00
Théâtre National Wallonie-Bruxelles
Tickets
!!! Performances at the Théâtre National, Boulevard Emile Jacqmain 111/115, 1000 Brussels !!!

A crazy journey into a cardboard world. RTS.ch

 

Unmoving in his chair yet travelling far and wide, an imposing Shakespearean actor recounts, in language that sounds British yet is incomprehensible, a delirious journey across Europe. That of an ancestor – perhaps – who crossed lands and seas in search of a totally improbable mermaid. His sidekick runs here, there and everywhere trying hard to get us to understand the meaning of the journey with the help of hilarious mimes and posters and more crazy cardboard boxes.

Pierre Guillois and Olivier Martin-Salvan, the mischievous creators and performers, combine the spirit of Monty Python and the comedy of clowns in this laugh-along epic. Les gros patinent bien – meaning The Big ’Uns Skate Well – is a theatrical adventure as crazy as its title, an unbelievable creation of a cardboard cabaret that was crowned best show at the Molières in 2022.

Conception : Olivier Martin-Salvan et Pierre Guillois |Avec : Olivier Martin-Salvan en alternance avec Jonathan Pinto-Rocha, Pierre Bénézit, et Marc Riso, Pierre Guillois en alternance avec Grégoire Lagrange, Edouard Penaud et Félix Villemur-Ponselle |Direction technique : Colin Plancher |Ingénierie carton : Charlotte Rodière |Accessoiriste : Emilie Poitaux |Création sonore: Loïc Le Cadre |Conseil costumes : Coco Petitpierre |Assistante de tournée : Thylda Barès |Régie générale : Colin Plancher en alternance avec Jérôme Pérez, Cyril Chardonnet, Coline Senée et Grégoire Plancher |Régie plateau : Émilie Poitaux en alternance avec Elvire Tapie, Lorraine Kerlo Aurégan, Coline Senée, Eve Esquenet et Cécile Jaillard |Administratrice : Sophie Perret |Chargée d’administration : Fanny Landemaine |Chargées de production : Margaux du Pontavice et Louise Devinck |Diffusion Internationale : Christelle Fleury |Diffusion : Séverine André-Liebaut |Diffusion : Séverine |Communication : Anne-Catherine Minssen, ACFM Les Composantes |Production : Compagnie Le Fils du Grand Réseau |Coproductions : Ki M'Aime Me Suive, Le Quartz – Scène nationale de Brest, Carré du Rond-Point, Le Quai - CDN Angers Pays de la Loire, Tsen Productions, CDN de Normandie – Rouen, Le Moulin du Roc, Scène nationale à Niort, Comédie de Picardie, CPPC - Théâtre l’Aire Libre |Soutiens : Fonds SACD Humour/One Man Show, La Région Bretagne, Le Centquatre – Paris, Théâtre Sénart, Scène nationale |Remerciements : Théâtre des Bouffes du Nord, Espace Carpeaux – Courbevoie, Théâtre des Quartiers d’Ivry – CDN du Val-de-Marne, Malakoff scène nationale |Spectacle créé le 9 septembre 2020 dans le cadre du Festival le Rond-Point dans le jardin |La Compagnie Le Fils du Grand Réseau est conventionnée par le Ministère de la Culture – DRAC de Bretagne | Site internet : www.pierreguillois.fr |Crédit photos : © Xavier Cantat (extérieur), © Fabienne Rappeneau (salle) | Cession des droits pour la promotion du spectacle: Utilisation presse nationale, régionale, presse gratuite, dossier de presse, programme de spectacle, brochure, site Internet, etc |Toute utilisation pour affiches, livres (y compris publications gratuites) doit faire partie d’un accord préalable entre la compagnie, le photographe et l’organisme diffuseur.