The Great He-Goat
Cie Mossoux-Bonté
According to Baudelaire, Goya’s strength resided in his ability to ‘make monsters look real’. For their new show, Mossoux-Bonté got their inspiration from the famed Spanish painter.
The Great He-Goat is a ghostly walk in a weird and anxious atmosphere that resembles El gran Cobrán from the Pinturas Negras. Goya painted this series on the wall of his own house. He was a deaf and dying man, looking at a world outside undergoing massive changes: police violence, generalised inquisition, poverty raging…
Ten dancers embody this mob whose situation is getting worse every day. Their connection to reality is getting fainter every day, and slowly turns into a mirage. Each dancer is paired with a life-size puppet, creating even more confusion in this unreal situation. It is a fascinating dive into the painter’s grotesque world.
A crowd of shadows hums fandangos, chacones, ancient lullabies and lost songs throughout the piece. They accompany the storyline, hide the seriousness of the situations under their delusional and absurd tones, preventing everyone from falling into a generalised debacle.
The Great He-Goat is a scrumptious visual and musical treat!
Conception et chorégraphie Nicole Mossoux
Mise en scène Nicole Mossoux, en collaboration avec Patrick Bonté
Interprétation et collaboration artistique Juan Benítez, Dounia Depoorter, Thomas Dupal, Yvain Juillard, Frauke Mariën, Fernando Martin, Isabelle Lamouline, Shantala Pèpe, Candy Saulnier, Fatou Traore, Eva Ponties-Domeneghetty en alternance avec Marie-Lou Adam
Figures, costumes et scénographie Natacha Belova
Création vocale Jean Fürst
Création sonore Thomas Turine
Lumière Patrick Bonté
Réalisation des costumes Patty Eggerickx, avec l’aide de Lydie Fourneau, et de Myriam Simenon, Agnès Brouhon et Christelle Vanbergen de l’atelier costumes du Théâtre de Liège
Réalisation des masques Loïc Nebreda et Audrey Robin
Réalisation des prothèses Laurent Couline
Maquillages et perruques Rebecca Flores-Martinez
Réalisation du décor Mikha Wajnrych
Formation flamenco Coral Vados
Assistanat Anaïs Grandamy et Sébastien Chollet
Assistanat et régie plateau Rita Belova
Direction technique Jean-Jacques Deneumoustier
Remerciements Anna Moreno i Lasalle, Alicia Tajuelo Martin, Lou Emanueli et Cécile Maniquet
Production Compagnie Mossoux-Bonté, en coproduction avec Charleroi Danse – Centre chorégraphique de la Fédération Wallonie-Bruxelles – Belgique, La Briqueterie - CDCN du Val-de-Marne, Le Théâtre de Rungis, La Coop asbl. et Shelterprod. Avec le soutien du Théâtre de Liège, du Théâtre de Châtillon, Taxshelter.be, ING et du Tax-Shelter du gouvernement fédéral belge, de la Fédération Wallonie-Bruxelles, service de la danse et de Wallonie-Bruxelles International.
Crédits photo: Mikha Wajnrych, Anaïs Grandamy, Manon Dumonceaux